Fota lastbilar och tävla om en Rolexklocka
Det stora spelbolaget LeoVegas satsar på en lite annorlunda reklamkampanj under hösten. Sedan den 4 september syns tio lastbilar med spelbolagets logga, karaktäristiska orange färg och texten ”En leverans från LeoVegas” på Stockholms gator. Målet är att väcka nyfikenhet och att folk ska gissa vad bilen innehåller, och samtidigt även få möjlighet att delta i en tävling där priset är en eftertraktad Rolexklocka.
Nytänkande och rolig reklamkampanj
Tanken med den nya reklamkampanjen var att göra något helt nytt som inget spelbolag tänkt på tidigare. Det är förmodligen ett smart drag med tanke på att de flesta svenska spelbolag annars satsar på TV-reklam och annonser i sociala medier, vilket fått en del kritik då andelen spelannonser ofta är ovanligt hög.
”Som King of Casino vill vi göra något roligt och nytänkande. Bilarna hade tidigare vita sidor, och vi såg att detta var ett utmärkt sätt att skapa uppmärksamhet på ett nytt vis, i en miljö där människor rör sig inklusive i deras bostadsområden” säger LeoVegas svenska marknadschef Denise Kehoe.
Enligt marknadschefen har de redan märkt av ett stort intresse för de orangefärgade lastbilarna och deras innehåll. Förslagen på vad de transporterar har gett upphov till en hel del skratt och konstiga gissningar, som den att lastbilarna skulle innehålla lejon – vilket såklart syftar på LeoVegas välkända logga med det afrikanska rovdjuret.
Ta en bild på LeoVegas-bilarna och vinn en Rolex
Den nya kampanjen är inte bara till för att folk ska gissa lastbilarnas innehåll, utan inkluderar även en tävling. Den går ut på att du ska hitta en av LeoVegas-bilarna, ta en bild på den, och sedan dela den på dina konton i sociala medier. För att lyckas med detta måste du befinna dig i Stockholm, där bilarna kommer att rulla runt i staden under ett halvår. Ett tips är att de främst kör i innerstaden, eftersom åkeriet som lastbilarna tillhör egentligen transporterar beställningar från privatpersoner såsom möbler.
Priset i tävlingen är en exklusiv klocka från Rolex, och vill du veta mer om hur du kan delta så hittar du all information under hashtaggen #rullamedleovegas. Vi kan dock avslöja att det är busenkelt att vara med:
- Lägg upp en bild på en av lastbilarna i din feed eller story på Instagram
- Tagga 3 vänner och leovegassverige
- Använd hashtaggen #rullamedleovegas
Transporterna klimatkompenseras
I kampanjen har LeoVegas valt att samarbeta med ett lokalt åkeri, som därmed får in en hel del välförtjänta annonsintäkter. Och vem vet, detta smarta drag kanske kan ge upphov till ett helt nytt sätt att annonsera på?
”Det är få transportbilar som faktiskt annonserar annat än för deras egna företags budskap och detta ger oss som annonsör ett ypperligt tillfälle att ta plats i ett nytt sammanhang samt för åkaren att ta del av annonsintäkterna.” säger Denise Kehoe.
LeoVegas tänker också på miljön och har därmed valt att klimatkompensera för lastbilarna med hjälp av företaget Tricorna som hjälper företag att beräkna, minska och hantera sin klimatpåverkan.