Zlatan går in som delägare i Bethard – se första reklamfilmen här
Ett av Sveriges starkaste varumärke Zlatan Ibrahimovic har i dag blivit ambassadör och delägare i svenska bettingbolaget Bethard.
Att bettingbolag samarbetar med olika kändisar är inget nytt, där vi sedan tidigare fått se bland annat Mikael Persbrandt hos Bet365 och Sarah Sjöström hos Betsson. Nu är det dags för nästa svenska kändis att skriva kontrakt med ett bettingbolag och det är inte vilket namn som helst.
Självaste Zlatan har i dag valt att bli ambassadör till svenska Bethard som sedan tidigare samarbetar med skådespelaren Dragomir Mrsic. Nu ska de tillsammans hjälpa Bethard att fortsätta växa, som under året ska storsatsa på reklam i Sverige, nya marknader och en ny snällare inställning.
Bethard ska bli mjukare och mer komiskt
Första reklamfilmen tillsammans med Dragomir och Zlatan heter Be Soft. Enligt Bethard själva uppfattas deras varumärke som aningen hårt och nu är det alltså dags att bli mjukare.
Deras nya reklamfilm som släpps i dag är framtagen tillsammans med Felix Herngren med mål att bli mjukare och mer komiskt.
– Vi vill skapa en intressant och rolig dialog mellan Zlatan och Dragomir för att sticka ut från mängden, berättar Bethards VD Erik Skarp.
Zlatan blir fjärde största delägare i bolaget
Till skillnad från andra ambassadörer så är Zlatan en aktiv delägare i Bethard. Enligt uppgifter till SvD består avtalet av både kontanter och aktier, där han nu blir fjärde största delägaren.
Det är ett företag med svenska rötter, grundarna är från min hemstad och ledningen är riktiga utmanare som verkligen vill göra saker annorlunda, säger Zlatan till affärssajten 8 till 5.
Enligt Bethard kommer Zlatan vara med och utveckla bolaget och framförallt varumärket till att bli något som folk ska tycka om och vilja associeras med.
Första reklamfilmen med Zlatan
Här kan du se hela första reklamfilmen Be Soft skapad av Felix Herngren, med Zlatan och Dragomir i huvudrollen.